torstai 8. maaliskuuta 2012

Tää vajoais nyt myyntisuppiloon

Ystävä vinkkasi internet-markkinointifirmasta, jonka käyttämä suomen kieli on, krhm, miten sen nyt sanoisi kauniisti...

karseaa.

Vai mitä te ajattelette näistä:

"Markkinointi- ja myyntisuppilon keskiosassa on kyse siitä, miten konvertoitsaamastasi liikenteestä prospekteja ja liidejä. Sekä miten suunnittelet ja toteutat markkinointiautomaatiota siten, että liideistä ja prospekteista tulee todennäköisimmin ostavia asiakkaita. Työkaluina käytetään toimintaan ohjaavia elementtejä, saapumissivuja, blogi-artikkeleita, konversiolomakkeita, sähköpostimarkkinointia ja sosiaalista mediaa."


"Sinulla tulee olla hyvät työkalut markkinointiautomaatiota (lead nurturing) varten. Jo siinä vaiheessa kun luot toimintaan ohjaavan elementin (call-to-action) ja konvertointisaapumissivun (landing page) tulee sinulla olla markkinointiautomaatio suunniteltu ja toteutettu. Kun kävijä on konvertoitunut liidiksi, siirtyy hän automaattisesti siihen vaalmisohjelmaan mikä kyseiseen lomakkeeseen on liitetty. Markkinointiautomaation tehtävä on opastaa potentiaalista asiakasta suppilossa eteenpäin kohti lopullista päämäärää; ostotapahtumaa. Markkinointiautomaatio toteutetaan sähköpostien avulla. "



Voihan tietysti olla, että teksti on tarkoitettu piinkoville it-ammattilaisille, joille konvertoinnit, suppilot, prospektoinnit, liidit ja konvertointisaapumissivut ovat selvää pässinlihaa. 

Jos taas on tarkoitus saada firman asiakkaaksi esimerkiksi pk-yrityksiä, jotka koettavat saada nettisivuilleen enemmän liikennettä ja sitä kautta yritykselleen enemmän asiakkaita, on tällä markkinointifirmalla vielä hieman petraamista omassa viestinnässään. 

Mitäpä sitä yrityksen markkinoinnissa kirjoittamisen ammattilaisia käyttämään. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano sananen! Ole samaa mieltä, eri mieltä, haasta, korjaa virhe, ihmettele, anna lisätietoa, mitä tahansa, omalla nimelläsi tai nimimerkillä, mutta pysy asiallisuuksissa.